fredag 3 juli 2009

Som en läcker marsipantårta i pastell......

Rosa och vita malvor tillsammans med fingerborgsblomma och nepeta blev godis för mig!

En annan frösådd från förra året är höstvädden, endast en planta klarade sig men den är vacker i sin ensamhet.... Hoppas den fröar av sig :)

Detta vet jag dock inte vad det är? Ser ut som en minisolros, och måste ha följt med i perennblandningen jag sådde förra våren.... Jag planterar aldrig självmant in något gult i trädgården, men den är trots färgen faktiskt riktigt snygg!


Det var min blommande fredag, och nu är det dags att slänga fisken på grillen!
Ha det gott i värmen!








1 kommentar:

  1. Jo vi e en hel del som lagt upp nya bloggar-och jag försöker samla så många som möjligt på min blogg Trädgårdsdagbok-jag lägger in dej där så ta en titt-Må så gått
    Maria-Catfan-

    SvaraRadera